isär

ja dagen började med att oskar skrek vid 5 snåret så jag gick upp och bytte blöja och sen gav jag han lite mat sen la jag han och fick ut med ylva. efter det gick jag och la mig då kom frida med en flaska mat åt oskar så jag gav han lite mer mat. efter det somnade jag om. vaknade med ett ryck typ 9.30 jag och henke skulle ses 11 på klockarberget. jag skulle hinna åka till maria och låna hennes bil och sen till essvik och hämta en släpvagn. men eftersom att henke alltid försover sig så kunde jag ta det lungt.
vi for iaf till armsjön och hämtade skotern och drog den till klockarberget där den nu står.
vi har iaf plockat isär hela skotern nu. eller iaf tagit bort boggin och lossat drivaxeln och kringarbetet för att få bort skiten så som sekundärvariatorn och avgasröret och delar av kedjehuset.
vi gick in på blocket och hittade en skoter som såldes i delar, i matfors så vi for dit och kollade vad han hade att erbjuda. han hade en drivaxel som var nästan lika som min så jag köpte den och hoppas att det ska funka bra med den.
bara det att kedjehuset blev lite skadat men att det ska nog gå en då hoppas jag.
vi for hem till nisse sen och lånade hans press och pressade av drivhjulen från båda axlarna för hjulen som satt på den nya axeln var mkt större än mina hjul och det innebär ju att den blir mkt segare och går fortare istället. men man vill ju ha en rapp skoter inte nån trött en som behöver några km på sig för att komma upp i nån hastighet.
men den där gamla pressen hade nog stått sådär i 100 år så det höj och sänkbara "bordet" verkade ha fastnat i ett läge så den inte gick att sänka och då gick inte den nya axeln in där. det betyder alltså att vi inte kunde pressa på mina gamla drivhjul på den nya axeln. men jag ska följa med min kära farbror anders på hans jobb nån dag så han får hjälpa mig där.
men men nog om det nu ska jag pussa på oskar och sen försöka få han att ligga kvar i sin säng utan att skrika sen ska jag somna åxå för jag ska ju jobba i morrn.

Kommentarer
Postat av: Pelle

Oj, jag var ut i garaget för att såga en list, och det var inte nådigt vad mycket grejor det är på en skoter!! Hoppas mäklaren inte vill fota där imorgon, då blir det problem!

2009-03-02 @ 13:06:13
URL: http://lokpelles.blogg.se/
Postat av: Faster Kicki

Hmm tror det är bättre du skaffar en cykel, inte lika många dyra delar som kan gå sönder...

2009-03-02 @ 16:30:39
Postat av: Pelle

Instämmer med Kicki ;) iaf blir det inte lika många delar i vårat garage ;P

2009-03-02 @ 16:35:30
URL: http://lokpelles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0