torsdag

jaha då var det en ny dag då. dagen började med att frida fick blodtrycks medicin vid 8. hon har fått en tablett tre gånger om dagen hittills, men igår snackade läkarn om att dem kunde höja dosen, fortfarande tre gånger om dagen men mer/starkare tabletter. med det färskt i minnet så fick frida in 2 tabletter i morrse och dem svepte hon på engång och sen gick hon och duschade och lämnade mig och oskar inne i sängen. då kom barnmorskan in med en till tablett, lite svagare denna gång tror jag. den skulle hon åxå ta, bara det att hon skulle bara ha ätit en av de där två i morrse, för den andra skulle hon ha ätit kl2 men de hade inte frida uppfattat, och jag halvsov så jag fattade inte ett skit av nånting.
så nu har hon ätit för mkt blodtrycksmedicin, de bör itne vara nån fara sa läkarn men hon kan få nått blodtrycksfall. hehe vi kommer nog aldrig hem härifrån.

haha igår så kände jag hur det började trycka på där bak så jag gick på toa för att vittja fällan.
jag har ju knappt ätit nått sen vi kom hit så jag har inte blivit skitnödig heller. men tillslut så kom det åxå.
iaf väl där inne så släppte jag på allt vad som gick, och det gick ganska mkt åxå...hade samlat på mig lite där inne ;)
när jag var klar och började torka mig så tittade jag ner och såg att det var ganska fullt där nere så jag spolade innan jag fortsatte.bara det att det blev tokstopp i stolen. skit åxå! jag kollade mig runt efter en toaborste att trycka ner de med men nån sån fanns ju såklart inte...inte vet jag eller det kasnke ses som en bakteriehärd här på sjukhuset?! jag spolade och spolade, spolade nog ca 5-6 gånger utan att det hände nått....så jag funderade på att stoppa ner armen och trycka men det känndes lite äckligt, men jag hittade en sopsäck där inne som jag tänkte trä runt armen och stoppa ner och trycka. men som tur var så åkte allt ner vid nästa spolning....fick nästan lite halvpanik där står man med toan full av skit och papper och ett halvtorkat arsle, på en toalett i korridoren på sjukhuset. hade väl varit en sak om det var en toa inne på rummet som bara vi använde. men denna är det ju fler rum som använder. men som tur var så gick det ju bra.

nu håller en barnmorska på att ta ett blodprov på oskar för att se om han måste sola eller inte, han har nämligen blivit lite gulare sen igår. men det är ju fullt normalt.
jag hoppas hoppas att vi får åka hem ikväll. har vi tur så får vi de...men man får nog räkna med att vara kvar tills i morgon iaf.
nu verkar mjölken ha runnit till ganska bra åxå för nu blir han trött och tyst efter att han har ätit, tidigare har han ju skrikit mest hela tiden.
aja nu ska jag nog ta och se en film. tog med mig band of brothers serien och ca 5 andra krigsfilmer som jag itne hade sett...har sett 3 av dem tror jag och ingen har varit mkt att skryta om inte. så det blir väl att se lite mer band of brothers för där får man mkt krig för pengarna :) särskillt om man får en bränd box av anders :D haha

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej och Grattis till Oskar :) Jag måste ju säga att detta inlägg gjorde min dag iaf för gud vad jag skrattade åt ditt toabesök haha jävla dåre! Jaja, men ha de gott :)

2009-02-12 @ 12:21:54
URL: http://annamarie.bloggagratis.se
Postat av: Syrran

hahaha du är ju störd du :D Det är inte lätt att vara skitnödig!

2009-02-12 @ 15:42:36
URL: http://viktoriias.blogg.se/
Postat av: Pelle

Mamma sa att det märktes på ditt inlägg att du är min son?? Vad menar hon?!?!

Nåja skit i det! ;)

2009-02-12 @ 17:11:51
URL: http://lokpelles.blogg.se/
Postat av: Mammsen

Vågar inte tänka på vad nästa inlägg ska kunna handla om, haha. Men det är kul att du skriver. Kramar till er

2009-02-12 @ 17:38:07
Postat av: Linda

haha du är rolig du kära kusin =)

2009-02-12 @ 19:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0