onsdag-trött

ja som kasnke vissa förstått så fick vi en liten son natten mot måndag :) en liten oskar som vägde 4256g och är 51cm lång :)
vi ligger fortfarande kvar på bb för frida har så högt blodtryck så hon får inte fara hem.
igår var jag hem och duschade och grejjade sen for jag till gun och fick lite mat i mig, det var på tiden för jag har ju bara ätit mackor och fridas rester sen vi kom in. jag får ju nämligen ingen mat och sen har det inte varit så hög prio och gå iväg och köpa mat nånstans heller. men jag har knappt kännt av nån hunger ändå.
jag tog iaf med mig datorn hit så vi har varsin nu för mamma var hit med pappas lilldator åxå så vi fick bärbart internet :)
jag har min för att kolla på film och frida använder denna för att vara ute och surfa. men nu måste hon vila för hon har knappt sovit nått i natt. oskar bara skriker och skriker. tur man inte har nån mjölk i tuttarna så man hade varit tvungen att göra lika mkt som frida...(slö jävel man är)
nu har iaf frida fått medicin mot blodtrycket så vi får väl se om det går ner då.
igår var det nära att jag fick åka hem, det kom in nån liten sköterska och sa att jag måste lämna rummet för det skulle in nån annan kärring i min säng. då blev frida så ledsen för hon vill inte att jag ska fara så hon blir själv. så jag gick och frågade om vi inte kunde få byta avdelning och bo på vårdhotellet som ligger i korridoren bortanför men det gick ju inte.hon ringde runt till jouren och friågade men hon fick inte lämna avdelningen. men hon kom in och pratade med frida och såg hur ledsen hon var så då ringde hon förlossningen och kollade hur många som var på väg in hit osv, och då fick jag stanna åtminstonde natten som var. det var in en sköterska nyss och hon sa att det var ganska fullbelagt men jag stod inte först i kö att få åka ut iaf...så ibland lönar det sig att ta till tårarna :) hihi
oskar har legat och skrikit hela natten så det var tur att jag fick vara kvar, för frida kan ju knappt sätta sig upp och lyfta oskar till sig, då ska hon ju måsta larma på personal så fort det händer nått...men men än är jag kvar:)
vi är somsagt trött som fan. så fort oskar inte får suga så skriker han så han har istortsett legat på fridas mage hela natten, då kan hon inte slappna av och sova, skulle ju inte vara så bra om hon somnade och tappade ner han på golvet.
han somnar på tutten och så fort jag ska lyfta av han så börjar han skrika, då ska han till tutten igen men somnar nästan direkt.och samma visa igen och igen och igen, ja ni förstår mönstret. inte får han nån napp heller förns mjölken har runnit till säger dem.
nu vill jag att fridas blodtryck ska bli bra så vi får åka hem.



Kommentarer
Postat av: Mammi

Stackars er, önskar jag vore där och kunde avlasta er lite. Håll ut det blir bättre. Kram till er alla 3. Hoppas mjölken rinner till snart så han blir mätt och belåten.

2009-02-11 @ 12:20:09
Postat av: Nelly

HOppas det blir bättre snart,och du vilken söt body :)

2009-02-11 @ 14:43:31
URL: http://neeely.blogg.se/
Postat av: Pelle

Ni är nog snart hemma får vi hoppas, bara mejeriet kommit igång så blir han mätt och belåten;)

Krama om Frida och Oskar från mig:)

2009-02-11 @ 19:48:20
URL: http://lokpelles.blogg.se/
Postat av: Faster Kicki

Kan man få se lite fler bilder tack :o)

2009-02-11 @ 21:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0