kallt

förut hade man ju vant sig vid att det låg runt 10-15 minus men nu har jag ju varit inne några dagar så nu känns det snorkallt när man kommer ut...så jag måste nog helt enkelt  vara ute mkt mer nu så jag vänjer mig.
det har ju inte blivit nå skoterkörande på länge heller så det måste jag göra någon dag. fan oskar måste ju lära sig köra skoter snart! (han är en vecka gammal)

nu ringde farmor och sa att hon hade gjort tacopaj till oss, så vi får väl gå dit sen och hämta den då :)



jag ska nog ta och fara på ikea idag för att köpa en hylla och sätta upp i badrummet ovanför tvättmaskinen. som vi kan ha blöjor och tvål och tvättlappar och sånna saker.
sen ikväll ska jag på möte med hemvärnet, undra vad som sägs där då? antagligen att försvarsmakten har gått i konkurs så alla hemvärnsövningar är inställd tills vidare.och alla pengar läggs på isaf och kfor.
fast nån bra övning blir det nog. vi ska ju snart ha en då det är grg, psg, ksp och pistolutbildning. tyvärr missar jag den jag som hade velat ligga och elda med ksp:n
men det kommer ju fler övningar:)

vad fan är det med mig och stopp i toan? jag glömde skriva det igår, men iaf i söndagskväll så hade jag bytt på oskar och eftersom vi inte satt in nån soptunna förutom den där blöjgrejen så brukar jag slänga tvättlapparna i toan. bara det att han hade skit typ överallt så det gick åt många tvättlappar och sen så pissade han ju ner halva badrummet åxå som jag torkade upp. och jag slängde ju allt i toan utan en tanke på att spola imellanåt.
när jag väl skulle spola så blev det ju iaf tokstopp däri så jag tänkte att nu har jag ju iaf en toaborste så då kan jag ju trycka med den åxå. sagt och gjort jag tryckte på som fan medans det var fullt med vatten åxå så jag fick hjälp av det trycket (trodde jag) men det sket sig ju. det blev ännu mera stopp och nu satt allt papper intryckt i böjen så jag inte kunde se de. jag sprang runt här och letade nått hårt och gärna ledat så jag kunde trycka in det i böjen med samma kraft. men inte fan hittade jag nått sånt inte. men jag kom på att jag har ju iat ståltråd i stridsvästen så jag tog fram den och tog några meter ståltråd och vek ihop och tvinna och hade mig. klockan var ju kring midnatt åxå så jag ville ju gärna sova.
vattnet rann undan skitsakta så jag fick vänta ca en halvtimme innan toan var tömd på vatten och då stack jag ner handen och försökte men ståltråden bara vek sig hela tiden så jag fick vika den på hälften igen och igen och igen till slut var det bara typ en dm kvar av den men nu var den ganska stark iaf. bara det att jag hade ju inte så skitstor lust att sticka ner näven i det där grumliga vattnet. det var grumligt av papper inte av nått annat men äckligt ändå. så jag tog en plastpåse på handen och stack ner den och började peta och pilla. tillslut så släppte proppen och vattnet for ner och papperet lika så.
det tog nog nästan en timme det där så klockan var väl kring 1 när jag kom i säng.

men nu kom oskars mormor så nu ska jag vara lite social.

Kommentarer
Postat av: Anders

Man ska inte slänga tvättlappar i toan de ska slängas i papperskorgen.



Endast skit och piss + toapapper ska slängas i toan, nu lyckas du få bort din propp som du hade uppe i din lägenhet med den proppen kan lägga sig någonstans i ledningarna (katastrof för den som bor längst ned i eran trapp).

2009-02-17 @ 12:07:18
Postat av: systeryster

alltså vilka jävla bekymmer du har, haha!

2009-02-17 @ 14:05:50
URL: http://viktoriias.blogg.se/
Postat av: Frida

Vi har märkt det nu Anders! Soptunna ska inhandlas, bara vi kmr ihåg det.. Tills vidare hoppas vi att proppen hamnar hos dom nedanför oss. Dom för sånt liv satt dom förtjänar stopp i toan.

2009-02-17 @ 15:20:59
URL: http://fridaahlinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0