kära fans

hejhej kära fans jag måste be om ursäkt för att jag inte skrivit på någon dag.
i lördags var jag, frida, maria, oskar och hundarna ute i armsjön. jag höll på att grejja med mitt spel som jag plockade ner från ett träd som håkan hade haft att spela in nån båt med. men nu ska den användas till att spela in skotern i garaget eftersom jag inte har nån back på den.
sen kom håkan ut och tyckte vi skulle lägga i bryggan nu när man kan gå på isen så slipper vi vada i kallvattnet sen när isen gått. kan ju tyckas vara smart.
sagt och gjort. men vi började med att vända på den för att spika dit några bräder som lossnade när vi tog upp den.
sen skulle vi bära ut den på isen men håkan tyckte att vi inte orkade så han sa att vi skulle välta ut den istället, bara det att jag itne ville att vi skulle släppa den från högkant och rakt ner i isen så jag ställde mig under och skulle ta emot och lägga ner den.
håkan sa: men orkar du det då?
-jaha det kan väl inte vara nå konstigheter.
jag trodde ju håkan skulle hjälpa till att hålla upp den åxå.
vi lyfte upp den på högkant och jag gick runt och skulle ta emot. bara det att armarna vek sig som spagetti så hela bryggan ramlade ihop över mig. haha
frida som satt och beskådade oss på avstånd kom springande och undrade hur det gick och jag tror håkan åxå blev alldeles skärrad :P
jag stukade till foten och slog hakan i knät eller nått, annars gick det nog bra.
fast jag haltar fortfarande.
håkan var snabb som fan framme med is och stoppade om mig. sen försvann han som en avlöning. med bryggan liggandes halvt på stranden och halvt på isen.
jag blev ju tvungen att gå ut och lägga på den själv sen när jag haft isen på foten ett tag. nu ligger bryggan på plats.


igår stiftade oskar sin första bekantskap med hemvärnet. dagen till ära hade han en body i woodland cammo.
fast vi var bara till bandyplanen på gärde en snabbis för att planera hur vi ska bygga upp kulisserna inför noliamässan.
i morrn ska vi dit och "bygga ett hus" vi ska sätta upp kulisser som vi ska göra ett genomsök i, som uppvisning. vi skulle även få en ksp som vi kan elda på mig. :D
jag hoppas på två ksp så vi kan göra inbytning med en och ha en som understöd.
jag har även tagit ledigt på fredag för det saknades bandvagnsförare så jag ställer upp :) var längesedan jag körde.
så nu ser alla till att komma till noliamässan både fredag lördag och söndag.

Kommentarer
Postat av: Frida

Är det ingen som kommenterar hos dig längre?! Det var värst! Vi ses snart, älskar dig

2009-04-24 @ 11:47:07
URL: http://fridaahlinder.blogg.se/
Postat av: Faster Kicki

Verkar inte som om din son är lika förtjust över att få vara i en bandvagn som sin far, om man ska tolka hans ansiktsuttryck på kortet hos Frida...

2009-04-26 @ 16:16:15
Postat av: Faster Kicki

Hmm jag skriver och skriver, men mina kommentarer verkar inte vilja fastna i din blogg :o(

2009-04-26 @ 19:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0